יום שבת, 20 באוקטובר 2012

שידוך


שידוך הוא הפגשתם של איש ואישה למטרות רומנטיות. בתרבויות רבות היו נישאים בעיקר באמצעות שידוך, אבל היום הדבר מקובל פחות בחברה המערבית. עם זאת, השידוך נהוג בחוגים שמרניים גם היום, ונותן גושפנקא ממסדית לקשר בין איש ואישה בטווח הזמן שבין ההיכרות לנישואים.

הרב ניסים בן ראובן גירונדי - פוסק ומפרש, מייחס את השורש למילה 'שידוך' לשורש המילה 'שקט' בשפה הארמית, כנראה בהתבסס על תרגום הפסוק בספר שופטים: "וַתִּשְׁקֹט הָאָרֶץ", אשר המתרגם לארמית תרגמו: "וּשְׁדוֹכַת אַרְעָא". מכאן, ששורש המילה 'שקט' בארמית היא 'שידוך'.

בחוגים שאינם דתיים, יש אשר ינסו למצוא בן או בת זוג באמצעות שדכן מקצועי, מכר משותף או  אתר הכרויות באינטרנט. שידוכים באמצעות גורם שלישי הם מאוד נפוצים בחברה החילונית ומתאימים במיוחד לאנשים שמתקשים להכיר בן או בת זוג באופן עצמאי מסיבות שונות, כגון ביישנות, מגורים במקום מבודד או מוגבלות. בחברה החילונית הזוג, על פי רוב, יוצא זמן רב יותר כדי לגבש דעה אישית על מידת ההתאמה של בן או בת הזוג ולא בהכרח מסתמך על בירור מקיף שנעשה קודם לכן בידי גורמים אחרים. כמו כן, מטרת ההיכרות אינה בהכרח נישואים פורמליים.

וואלה תגידו מה שתגידו, אבל זה נראה לי אחלה ואני אשמח לעזרה בעניין. עוד דבר אחד, היום הלכתי מהפסל של אלכסנדר זייד בבית שערים עד כפר ברוך. הקפתי את כנף 1, שמעתי מטוסים מוקפצים, הלכתי בשבילי עפר בחום אימים ועוד זוועות כגון, אבל סיימתי את מקטעים 3 ו-4 בשביל רכבת העמק. את המקטע הראשון עשיתי לבד, את השני וחצי השלישי עשינו שני אנשים אנשים והיום טיילנו שלושה.

מי רוצה להיות מס' ארבע בקטע חמש של שביל רכבת העמק?

שלכם,
עומר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה